Wanneer je een van de e-mails hebt geactiveerd in Mollie Forms, maar jij als verkoper of de klant ontvangt ze niet kunnen er meerdere oorzaken zijn.
1. De webhooks van Mollie worden niet juist afgehandeld.
Na een betaling stuurt Mollie automatisch een seintje terug naar je website die de plugin opvangt zodat de status van de betaling in Mollie Forms aangepast kan worden. Ook wordt er op dat moment de e-mails verzonden, wanneer je deze hebt ingeschakeld. Als je in het Mollie Dashboard op de desbetreffende betaling klikt, zie je aan de rechterkant de geschiedenis. (Maak je gebruik van "Bestellingen" als Mollie API soort, klik dan op de desbetreffende bestelling in het Mollie Dashboard). Kijk daar of je een melding ziet over een mislukte webhook, zoals in onderstaande schermafbeelding. Wanneer dit het geval is gaat er iets fout bij het aanroepen van je website door Mollie. Dit kant te maken hebben met dat je website nog is afgeschermd voor bezoekers, waardoor ook Mollie je website niet kan bereiken. Mocht dit niet zo zijn, kijk dan de logs na van je website en server om een specifiekere error te vinden, waardoor het aanroepen van de webhook is mislukt.
2. Variabelen in zender/ontvanger
Het is niet mogelijk om variabelen te gebruiken in de "Van" en "Aan" velden. Dit is omdat anders de kans groot is dat de e-mail in de spam belandt. Vul in de "Van" velden dan ook een vast e-mailadres en vaste naam in. Het beste is om het e-mailadres te gebruiken die je ook als e-mailadres hebt ingesteld in de Wordpress instellingen als site-email.